Είσοδος Μελών:

ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ Σ.Ι.Γ.Α.
 
 

Διατροφή

ΣΥΜΜΑΧΟΙ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Προβιοτικά - σύμμαχοι της υγείας

 

 

 

        Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί που μπορούν και επιβιώνουν κατά το πέρασμά τους μέσα από τη γαστρεντερική οδό και αποφέρουν οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό. Τα προβιοτικά βακτήρια βρίσκονται στο κέντρο του ενδιαφέροντος τόσο επιστημονικών μελετών όσο και εμπορικών επιχειρήσεων. Κι αυτό εξαιτίας ενός μεγάλου αριθμού πιθανών ευεργετικών επιδράσεων στην υγεία του ανθρώπου.

        Στον ανθρώπινο γαστρεντερικό σωλήνα υπάρχει ένας τεράστιος πληθυσμός βακτηριδίων που συνιστούν την λεγόμενη μικροβιακή χλωρίδα. Αυτή ακριβώς η χλωρίδα παίζει σημαντικό ρόλο στην διαδικασία της πέψης και χωρίς αυτή, η διαβίωση ενός οργανισμού θα ήταν από δύσκολη έως αδύνατη. Για να προάγουμε λοιπόν την υγεία του οργανισμού μας, είναι πολύ σημαντικό να διατηρούμε τα ευεργετικά βακτήρια της μικροβιακής χλωρίδας ενεργά και σε υψηλές συγκεντρώσεις. Όσο τους παρέχουμε σωστή διατροφή (και συνήθως αυτό που είναι για εμάς σωστή διατροφή είναι και για αυτά), και τα διατηρούμε σε καλή υγεία, αυτά με τη σειρά τους συμβάλλουν στη διατήρηση της δικής μας καλής υγείας.

        Η ευαίσθητη ισορροπία του εντέρου διαταράσσεται συχνά από παράγοντες όπως:

  • η κακή διατροφή και ειδικότερα όταν αυτή βασίζεται σε λιπαρές τροφές, αλκοόλ και πολύ λίγες φυτικές ίνες
  • οι τροφικές δηλητηριάσεις από βακτηρίδια όπως Σαλμονέλα που προκαλεί γαστρεντερίτιδα
  • η λήψη αντιβιοτικών και άλλων φαρμάκων, το στρες, τα ταξίδια σε μακρινούς τόπους και τα ακανόνιστα γεύματα

        Τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα ένα πλήθος προβλημάτων υγείας, που τα περισσότερα σχετίζονται με πεπτικές διαταραχές, διάρροια, κολίτιδα, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, αλλεργίες και μυκητιάσεις. Καταστάσεις που σχετίζονται με χαμηλά επίπεδα ευεργετικών βακτηρίων θεωρούνται επίσης η ακμή, η ψωρίαση, εκζέματα, σύνδρομο χρόνιας κόπωσης, αρθρίτιδες, κολικοί στα βρέφη, απώλεια βάρους.

        Εδώ λοιπόν έρχονται να παίξουν τον δικό τους ρόλο τα προβιοτικά. Ο όρος προβιοτικά, αναφέρεται σε φιλικούς προς το έντερο μικροοργανισμούς που προμηθευόμαστε μέσω της διατροφής. Χαρακτηριστικοί αντιπρόσωποι είναι οι γαλακτοβάκιλλοι, τα bifido-βακτηριοειδή, οι εντερόκοκκοι και οι στρεπτόκοκκοι και βρίσκονται στο γιαούρτι και σε άλλα γαλακτοκομικά που υφίστανται ζύμωση.

        Καταναλώνοντας συχνά προβιοτικά (δηλ προϊόντα που περιέχουν προβιοτικά βακτήρια) μπορεί να έχουμε μια σειρά από ευεργετικές δράσεις όπως:

  • Ενίσχυση της άμυνας του οργανισμού με την αναστολή της ανάπτυξης παθογόνων μικροοργανισμών και με την καταστροφή τοξικών ουσιών.
  • Ενίσχυση του οργανισμού όσον αφορά στην αντίστασή του στις μολύνσεις (π.χ. εμποδίζοντας τη διάρροια).
  • Βελτίωση των συμπτωμάτων που σχετίζονται με τη δυσανεξία στη λακτόζη.
  • Βελτίωση στην ποιότητα ζωής των ασθενών που πάσχουν από φλεγμονώδεις νόσους του εντέρου (νόσος του Crohn, ψευδομεμβρανώδης κολίτιδα).
  • Καταστολή της δράσης των νιτρωδών και νιτρικών αλάτων που προστίθενται στα προϊόντα κρέατος και τα οποία στον άνθρωπο μετατρέπονται σε νιτροζαμίνες, που είναι καρκινογόνες.
  • Αντιμετώπιση των επιπλοκών της θεραπείας με αντιβιοτικά φάρμακα.
  • Συμβολή στην σύνθεση και αφομοίωση των βιταμινών του συμπλέγματος Β και της βιταμίνης Κ, καθώς και στην καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου.
  • Τέλος βοηθούν στην μείωση της χοληστερίνης, στην καταπολέμηση της δυσάρεστης αναπνοής καθώς και στη μείωση των αερίων του πεπτικού.

        Παραδείγματα προβιοτικών τροφίμων είναι τα «ζωντανά» γιαούρτια, αλλά και άλλα γαλακτοκομικά προϊόντα που αποτελούν προϊόντα ζύμωσης, ή ακόμα και τα λαχανικά. Επιπλέον είναι σήμερα δυνατή η προσθήκη προβιοτικών σε ειδικές τροφές για βρέφη, αλλά και η διάθεσή τους σε μορφή συμπληρωμάτων διατροφής. Δύο θέματα που προκύπτουν όμως στην παραγωγή τέτοιων προϊόντων είναι το αν οι μικροβιακές καλλιέργειες παραμένουν «ζωντανές» μετά την κατανάλωσή τους αλλά και το ποιοι μικροοργανισμοί πρέπει να χρησιμοποιούνται.

        Οι εταιρίες παρασκευής προβιοτικών χρησιμοποίησαν γι’ αυτό το λόγο άπεπτα συστατικά των τροφίμων (όπως είναι οι διαιτητικές ή φυτικές ίνες), τα οποία χρησιμοποιούν οι προβιοτικοί οργανισμοί σαν θρεπτικό υλικό, για την ανάπτυξή τους. Τα συστατικά αυτά ονομάζονται πρεβιοτικά (prebiotics). Έτσι στην αγορά υπάρχουν διάφορα προϊόντα με προβιοτικά, διευκολύνοντας έτσι όσους θα ήθελαν να τα συμπεριλάβουν στη διατροφή σας.

 

 

ΠΡΟΒΙΟΤΙΚΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

 

Γαλακτοκομικά προϊόντα

  • Γιαούρτι
  • Τυρί
  • Κεφίρ
  • Ξινόγαλα

 

Προϊόντα κρέατος

  • Αλλαντικά

 

Λαχανικά

  • Ξινό λάχανο
  • Πίκλες

 

Ψωμί

  • Προζύμι

 

Ποτά

  • Κρασί

 

 

 

Πηγή:www.diet-net.gr


 
Αναζήτηση γυμναστηρίων ανά περιοχή:
ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΑΘΗΝΑΑΙΓΑΛΕΩΑΙΓΙΝΑΑΛΙΜΟΣ
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙΑΝΑΒΥΣΣΟΣΑΝΟΙΞΗΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ
ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΑΡΤΕΜΙΔΑΑΧΑΡΝΑΙ
ΑΧΑΡΝΕΣΒΑΡΗΒΟΛΟΣΒΟΥΛΑ
ΒΡΙΛΗΣΣΙΑΒΥΡΩΝΑΣΓΑΛΑΤΣΙΓΕΡΑΚΑΣ
ΓΚΥΖΗΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑΓΛΥΦΑΔΑΓΟΥΔΙ
ΔΑΦΝΗΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΔΡΟΣΙΑΕΛΕΥΣΙΝΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΖΑΚΥΝΘΟΣΖΩΓΡΑΦΟΥΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
ΗΡΑΚΛΕΙΟΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣΙΛΙΟΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΑΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΚΑΛΛΙΘΕΑΚΑΜΑΤΕΡΟ
ΚΑΤΩ ΠΑΤΗΣΙΑΚΑΤΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΚΕΡΑΤΕΑ
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΚΗΦΙΣΙΑΚΟΛΩΝΑΚΙΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
ΚΟΡΩΠΙΚΥΨΕΛΗΚαλαμαριά, ΘεσσαλονίκηΛΥΚΟΒΡΥΣΗ
ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΜΑΡΟΥΣΙΜΕΓΑΡΑΜΕΛΙΣΣΙΑ
ΜΟΣΧΑΤΟΜΠΟΥΡΝΑΖΙΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑΝΕΑ ΙΩΝΙΑ
ΝΕΑ ΜΑΚΡΗΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΝΕΑ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ
ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΝΕΟ ΨΥΧΙΚΟΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣΝΙΚΑΙΑ
ΞΗΡΟΚΡΗΝΗ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΠ.ΦΑΛΗΡΟΠΑΓΚΡΑΤΙΠΑΙΑΝΙΑ
ΠΑΛΑΙΑ ΦΩΚΑΙΑΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟΠΑΛΛΗΝΗΠΑΠΑΓΟΥ
ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙΠΑΤΗΣΙΑΠΑΤΡΑΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΠΕΡΑΜΑΠΕΡΙΣΤΕΡΙΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΠΕΥΚΗ
ΠΙΚΕΡΜΙΡΑΦΗΝΑΡΕΝΤΗΣΡΟΔΟΣ
ΣΑΛΑΜΙΝΑΤΑΥΡΟΣΥΜΗΤΤΟΣΧΑΛΑΝΔΡΙ
ΧΑΝΙΑΧΑΪΔΑΡΙΧΟΛΑΡΓΟΣΨΥΧΙΚΟ

Copyright Γυμναστήρια Σ.Ι.Γ.Α. | Links