Είσοδος Μελών:

ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ Σ.Ι.Γ.Α.
 
Υπολογίστε τις αμοιβές που θα πληρώσετε για την μουσική προς τους Οργανισμούς (Ε.Υ.Ε.Δ πρώην Α.Ε.Π.Ι. - AYTOΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ - GEA)
 

Διατροφή

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ

Διατροφικές συμβουλές για ενήλικες




          Ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει επηρεάσει πάρα πολύ τις διατροφικές συνήθειες των ενήλικων ατόμων. Οι ρυθμοί της ζωής είναι έντονοι και το άγχος είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Παρατηρείται, λοιπόν, αύξηση στην κατανάλωση πρόχειρων, γρήγορων γευμάτων, πλούσιων σε λιπαρά (τύπου fast food) και φτωχών σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτοχημικές (αντιοξειδωτικές) ουσίες. Επίσης, πολλοί γευματίζουν μία ή δύο φορές την ημέρα, επειδή δεν προλαβαίνουν ή δεν έχουν υγιεινές επιλογές. Και επειδή δεν κινούνται ή δεν αθλούνται, παχαίνουν. Όμως, ανησυχητική είναι και η αύξηση των ελλιποβαρών ατόμων, εξαιτίας των πρότυπων που προβάλλονται από τα ΜΜΕ.
          Ο υγιεινός τρόπος διαβίωσης, χωρίς υπερβολές, βοηθάει στην πρόληψη χρόνιων νοσημάτων κατά την ενήλικη περίοδο και, κατ’ επέκταση, την τρίτη ηλικία.

          Τι συνιστά, όμως, έναν υγιεινό τρόπο διαβίωσης; Οι καλές διατροφικές συνήθειες, που αρχίζουν ουσιαστικά από την παιδική ηλικία, η αποφυγή του καπνίσματος και η μέτρια πρόσληψη οινοπνευματωδών ποτών, η φυσική δραστηριότητα και η μείωση του άγχους. Επίσης, το βάρος του σώματος πρέπει να παραμένει σταθερό και σε φυσιολογικά όρια.
          Η περίοδος της ενήλικης ζωής χωρίζεται σε τρεις ομάδες:

  • Νεαροί ενήλικες: 19-24 ετών
  • Μεσήλικες: 25-50 ετών
  • Ώριμοι ενήλικες: 51-65 ετών

          Κάθε ομάδα έχει διαφορετικές διατροφικές ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά και διαφορετικές ενεργειακές ανάγκες. Όμως, και για τις τρεις ηλικιακές ομάδες, η διατροφή πρέπει να στηρίζεται στις αρχές της μεσογειακής διατροφής. Η ομάδα που χρειάζεται να υιοθετήσει πιο υγιεινή διατροφική συμπεριφορά είναι οι νεαροί ενήλικες. Αυτοί ζουν συχνά μόνοι τους (κυρίως λόγω σπουδών), μακριά από την οικογένειά τους, που φρόντιζε για την ποιότητα της διατροφής τους και για τα γεύματά τους.
          Αυτό το γεγονός έχει ως αποτέλεσμα να μαγειρεύουν οι ίδιοι φαγητά γρήγορα και πρόχειρα, ή να τρώνε συχνά από μαγειρεία αμφιβόλου ποιότητας. Οι διατροφικές συνήθειες που θα αποκτήσουν αυτή την εποχή θα τους συνοδεύουν αρκετά χρόνια της ενήλικης ζωής τους, καθορίζοντας έτσι και την έκβαση της υγείας τους. Επομένως, η διαμόρφωση υγιεινών συνηθειών διατροφής, στο πλαίσιο του μεσογειακού πρότυπου, θεωρείται πολύ σημαντική.
Ως «μεσογειακή διατροφή» ορίζεται η διατροφή που χαρακτηρίζεται από χαμηλή κατανάλωση λίπους, ιδιαίτερα κορεσμένων λιπαρών οξέων, και από υψηλή κατανάλωση υδατανθράκων, που βρίσκονται κυρίως στα σιτηρά και στα προϊόντα τους (δημητριακά, ψωμί, ρύζι και μακαρόνια), στα φρούτα, στα λαχανικά, στο γάλα και στα γαλακτοκομικά. Η μεσογειακή διατροφή είναι, επίσης, πλούσια σε βιταμίνες, ενώ η κύρια μορφή λίπους που χρησιμοποιείται είναι το ελαιόλαδο.
          Αυτή η διατροφή ονομάζεται έτσι γιατί χρησιμοποιείται από τους ευρωπαϊκούς λαούς της Μεσογείου, δηλαδή από τους Ισπανούς, τους Αλβανούς, τους Ιταλούς, τους λαούς της πρώην Γιουγκοσλαβίας και τους Έλληνες. Από στατιστικές που έχουν γίνει στις ανωτέρω χώρες, προκύπτει ότι αυτό το είδος διατροφής οδηγεί σε χαμηλά ποσοστά εκφυλιστικών ασθενειών.
         Πολυετείς έρευνες έχουν αποδείξει ότι η μεσογειακή διατροφή θεωρείται ο πλέον υγιεινός τρόπος διατροφής, αφού προστατεύει από τις καρδιακές προσβολές, τον καρκίνο (π.χ., του παχέος εντέρου), την παχυσαρκία κ.ά. Τα τελευταία χρόνια είδαν το φως της δημοσιότητας πολυετείς έρευνες για τη μεσογειακή διατροφή.
         Η παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή μπορεί να περιγραφεί με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  • Αφθονία τροφών φυτικής προέλευσης (φρούτα, λαχανικά, πατάτες, δημητριακά και όσπρια).
  • Καθημερινή λήψη μικρών ποσοτήτων γαλακτοκομικών προϊόντων (τυρί και γιαούρτι).
  • Κατανάλωση ψαριού και πουλερικών σε εβδομαδιαία βάση (όχι καθημερινή). Προτιμώνται φαγητά που περιέχουν ω3 λιπαρά οξέα, όπως τα λιπαρά ψάρια (σολομός, τόνος, πέστροφα και σκουμπρί), τα καρύδια και τα πράσινα λαχανικά.
  • Το πολύ μέχρι 4 αβγά την εβδομάδα (στον αριθμό αυτόν περιλαμβάνονται και αυτά που χρησιμοποιήθηκαν στο μαγείρεμα).
  • Κατανάλωση ζάχαρης (που υπάρχει στα γλυκά) σε εβδομαδιαία βάση.
  • Κόκκινο κρέας (μοσχάρι, χοιρινό κ.λπ.) λίγες φορές τον μήνα.
  • Φυσική δραστηριότητα (περπάτημα).
  • Σε λογικά παλίσια κατανάλωση κρασιού (1-2 ποτηράκια με το γεύμα ή το δείπνο).
  • Λάδι ελιάς ως βασικό έλαιο, το οποίο αντικαθιστά όλα τα άλλα λίπη και έλαια. Αποφύγετε έλαια με μεγάλη περιεκτικότητα σε ω6 λιπαρά οξέα, όπως καλαμποκέλαιο, βαμβακέλαιο και ηλιέλαιο. Μειώστε την κατανάλωση των τρανς λιπαρών οξέων που βρίσκονται εν αφθονία στις μαργαρίνες και, κατά συνέπεια, σε όλα σχεδόν τα έτοιμα γλυκά και φαγητά.

          Επομένως, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι από τη στιγμή που ενηλικιώνεται ένας άνθρωπος, εάν ακολουθήσει έναν τρόπο ζωής που θα περιλαμβάνει άσκηση (τουλάχιστον 30 λεπτά περπάτημα την ημέρα), τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες (δημητριακά και φρούτα), μικρή ποσότητα λιπαρών, διατηρεί το βάρος του σε σωστό πλαίσιο, με δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) από 21 έως 22 kg/m2, και αποφεύγει το κάπνισμα, μπορεί να απολαμβάνει έναν πολύ ποιοτικό τρόπο ζωής.






Πηγή: www.diatrofi.gr


 
Αναζήτηση γυμναστηρίων ανά περιοχή:
ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΑΘΗΝΑΑΙΓΑΛΕΩΑΙΓΙΝΑΑΛΙΜΟΣ
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙΑΝΑΒΥΣΣΟΣΑΝΟΙΞΗΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ
ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΑΡΤΕΜΙΔΑΑΧΑΡΝΑΙ
ΑΧΑΡΝΕΣΒΑΡΗΒΟΛΟΣΒΟΥΛΑ
ΒΡΙΛΗΣΣΙΑΒΥΡΩΝΑΣΓΑΛΑΤΣΙΓΕΡΑΚΑΣ
ΓΚΥΖΗΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑΓΛΥΦΑΔΑΓΟΥΔΙ
ΔΑΦΝΗΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΔΡΟΣΙΑΕΛΕΥΣΙΝΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΖΑΚΥΝΘΟΣΖΩΓΡΑΦΟΥΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
ΗΡΑΚΛΕΙΟΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣΙΛΙΟΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΑΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΚΑΛΛΙΘΕΑΚΑΜΑΤΕΡΟ
ΚΑΤΩ ΠΑΤΗΣΙΑΚΑΤΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΚΕΡΑΤΕΑ
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΚΗΦΙΣΙΑΚΟΛΩΝΑΚΙΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
ΚΟΡΩΠΙΚΥΨΕΛΗΚαλαμαριά, ΘεσσαλονίκηΛΥΚΟΒΡΥΣΗ
ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΜΑΡΟΥΣΙΜΕΓΑΡΑΜΕΛΙΣΣΙΑ
ΜΟΣΧΑΤΟΜΠΟΥΡΝΑΖΙΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑΝΕΑ ΙΩΝΙΑ
ΝΕΑ ΜΑΚΡΗΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΝΕΑ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ
ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΝΕΟ ΨΥΧΙΚΟΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣΝΙΚΑΙΑ
ΞΗΡΟΚΡΗΝΗ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΠ.ΦΑΛΗΡΟΠΑΓΚΡΑΤΙΠΑΙΑΝΙΑ
ΠΑΛΑΙΑ ΦΩΚΑΙΑΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟΠΑΛΛΗΝΗΠΑΠΑΓΟΥ
ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙΠΑΤΗΣΙΑΠΑΤΡΑΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΠΕΡΑΜΑΠΕΡΙΣΤΕΡΙΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΠΕΥΚΗ
ΠΙΚΕΡΜΙΡΑΦΗΝΑΡΕΝΤΗΣΡΟΔΟΣ
ΣΑΛΑΜΙΝΑΤΑΥΡΟΣΥΜΗΤΤΟΣΧΑΛΑΝΔΡΙ
ΧΑΝΙΑΧΑΪΔΑΡΙΧΟΛΑΡΓΟΣΨΥΧΙΚΟ

Copyright Γυμναστήρια Σ.Ι.Γ.Α. | Links