Είσοδος Μελών:

ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ Σ.Ι.Γ.Α.
 
 

Σωματική Άσκηση

AQUA AEROBIC

 

AQUA AEROBIC

 

της Κατερίνας Λερούνη, Aqua Aerobic Instructor

 

 

 

Μια  σύγχρονη μορφή  άσκησης που  έχει  μόνο πλεονεκτήματα!

 

        Το Aqua Aerobic ή αλλιώς η άσκηση μέσα στο νερό είναι σήμερα η τελευταία μόδα στο χώρο της αεροβίωσης.

        Κάποτε ήταν μία εποχιακή συνήθεια του καλοκαιριού, τώρα όμως είναι μία αναγκαιότητα. Σύμφωνα με στατιστικές του Aquatic Association ο κόσμος που γυμνάζεται μέσα στο νερό ανέρχεται στα 8.000.000 άτομα στην Αμερική.

        Σήμερα, πολλά γυμναστήρια που περιλαμβάνουν στους χώρους τους θερμαινόμενη πισίνα, παρέχουν προγράμματα αεροβίωσης μέσα στο νερό, το οποίο είναι το τέλειο περιβάλλον για άσκηση, απώλεια βάρους, τόνωση και ξεκούραση.

        Όπως είναι γνωστό, το μεγαλύτερο μέρος της Γης αποτελείται από νερό, το οποίο μας περιβάλλει από παντού και είναι μέρος του κάθε ζώντος οργανισμού. Τα 2/3 του βάρους του σώματός μας αποτελούνται από νερό. Πολλές δε από τις εκδηλώσεις αναψυχής και διασκέδασής μας λαμβάνουν χώρα γύρω ή μέσα σε αυτό. 

        Από τις παλαιότερες εποχές ο άνθρωπος εκμεταλλεύτηκε τις θεραπευτικές και χαλαρωτικές ιδιότητες του νερού. Κατά τον 18ο και 19ο αιώνα η υδροθεραπεία, η χρήση δηλαδή του νερού στη θεραπεία των τραυματισμών και διαφόρων ασθενειών, έγινε πολύ δημοφιλής.

        Οι υδροθεραπευτές χρησιμοποιούσαν το κρύο νερό για να μειώσουν το "πρήξιμο" που είχε προκληθεί από θλάσεις και κούραση ή για να μειώσουν υψηλούς πυρετούς. Το δε ζεστό νερό χρησιμοποιήθηκε για την αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος και για τη χαλάρωση των ασθενών.

        Πολλές από τις ιδέες των υδροθεραπευτών χρησιμοποιούνται ευρύτατα στη σύγχρονη φυσικοθεραπεία. Για παράδειγμα, οι φυσικοθεραπευτές χρησιμοποιούν ασκήσεις μέσα στο νερό για να ενισχύσουν αδύναμους μυς ή να βοηθήσουν στην ανακούφιση καταπονημένων ιστών.

        Η άσκηση μέσα στο νερό ξεκίνησε προς το τέλος της δεκαετίας του 1980 σαν ένα μέσο εκγύμνασης το οποίο παρείχε τα πλεονεκτήματα της αεροβικής άσκησης στην ξηρά χωρίς όμως τις αρνητικές επιπτώσεις. Η έντονη άσκηση στη ξηρά μπορεί να προκαλέσει πόνους στους μυς και στις αρθρώσεις, που συνεπάγεται πολλές φορές έντονη δυσφορία και μειωμένο κίνητρο για άσκηση. 

        Το νερό αντίθετα είναι ένα θαυμάσιο μέσο διατήρησης της υγείας του ατόμου. Μόλις μπει ο αθλούμενος μέσα στο νερό αισθάνεται αμέσως ανακούφιση, ευεξία και η κούραση της ημέρας απομακρύνεται.

        Στους πιο πολλούς ανθρώπους δεν ρέσει να ιδρώνουν ή να κουράζονται και να ταλαιπωρούνται. Κανένας δεν ενθουσιάζεται στην ιδέα των πιθανών τραυματισμών που συνδέονται με πολλά αθλήματα της "ξηράς", όπως κραδασμοί του σώματος στο τρέξιμο ή καταπόνηση των μυών στις ασκήσεις με βάρη.

        Ανεξάρτητα με τις προτιμήσεις σας, στο Aqua Aerobic θα βρείτε ένα πρόγραμμα αεροβίωσης που θα σας αφήσει αναζωογονημένους και όχι καταπονημένους,  ενθουσιασμένους και όχι εξαντλημένους. Θα βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση και την ελαστικότητα, ενώ παράλληλα θα σας βοηθήσει σημαντικά στον έλεγχο του σωματικού βάρους.

        Πολλοί αθλητές χρησιμοποιούν την άσκηση στο νερό σαν συμπληρωματική εκγύμναση στο άθλημά τους, ενώ για πολλούς είναι ο μοναδικός τρόπος άσκησής τους.

        Πιο συγκεκριμένα:

  • Το Aqua Aerobic δεν απαιτεί γνώσεις κολύμβησης
  • Είναι κίνηση στο νερό σε κάθετη θέση με μουσική
  • Δε χρειάζεται βύθιση του κεφαλιού στο νερό
  • Μπορεί να γίνει σε ρηχά νερά και να είναι χαμηλής έντασης (Low Impact)αλλά και σε βαθιά νερά οπότε η επιβάρυνση που δέχεται το σώμα από τους κραδασμούς και τις αναπηδήσεις είναι μηδαμινή (Non Impact)
  • Άσκηση μέσα στο νερό μπορεί να γίνει με τη χρήση βοηθητικών οργάνων ή και χωρίς αυτά όπως π.χ. ζώνες, ειδικά γάντια, λάστιχα, αλτήρες κ.λ.π

        Τελειώνοντας, θα ήθελα να τονίσω ότι ανεξάρτητα από την ηλικία και τη φυσική σας κατάσταση το Aqua Aerobic προσφέρει μια σειρά ασκήσεων οι οποίες θα σας βοηθήσουν να φαίνεστε και να αισθάνεστε θαυμάσια και αναζωογονημένοι. Μπορείτε να ξεκινήσετε χωρίς ιδιαίτερη πίεση και σταδιακά αφού βελτιώσετε το επίπεδο φυσικής σας κατάστασης, να το διατηρήσετε.

        Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι άνθρωποι οι οποίοι έχουν καλή φυσική κατάσταση καρπώνονται πολλά από τα πλεονεκτήματα της άσκησης τα οποία είναι:

  1. Βελτίωση της καρδιοαναπνευστικής λειτουργίας
  2. Μείωση του κινδύνου για καρδιοπάθειες
  3. Έλεγχος του σωματικού βάρους
  4. Βελτίωση του μυϊκού τόνου
  5. Επιβράδυνση στις φυσιολογικές λειτουργίες που σχετίζονται με τη γεροντική ηλικία, δηλαδή δείχνουν νεότεροι
  6. Ελέγχουν καλύτερα το καθημερινό στρες και αυξάνουν την αυτοπεποίθηση και την πνευματική τους διαύγεια
  7. Αρρωσταίνουν πιο σπάνια εφ\' όσον ενισχύουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα
  8. Έχουν γενικά πιο υγιή τρόπο ζωής

 

 

Εξοπλισμός Υδρογυμναστικής                                                                

 

        Πριν ξεκινήσει ένα πρόγραμμα Υδρογυμναστικής είναι απαραίτητος ένας συγκεκριμένος εξοπλισμός.

 

Κολυμβητικός ρουχισμός (μαγιό)


        Ένα μαγιό που η σύνθεσή του να αποτελείται από λύκρα ή νάιλον ύφασμα, το οποίο στεγνώνει εύκολα και γρήγορα, είναι ο καταλληλότερος ρουχισμός για τον ασκούμενο στην Υδρογυμναστική.

      

 

Κολυμβητικό σκουφί 


        Για λόγους υγιεινής αλλά και για να διατηρούνται τα μαλλιά στεγνά είναι απαραίτητο ένα σκουφί, το οποίο έχει πολύ καλή εφαρμογή στο κεφάλι του γυμναζόμενου και αποτελείται από "λύκρα" ή από σιλικόνη.

 

Γυαλάκια κολυμβητηρίου 


        Τα "γυαλάκια πισίνας" είναι απαραίτητα για άτομα που φορούν φακούς επαφής ή τα μάτια τους είναι ευαίσθητα στα χημικά του κολυμβητηρίου ή ακόμα και στο αλάτι της θάλασσας. Επίσης τα γυαλάκια επιτρέπουν στο γυμναζόμενο να βλέπει καθαρότερα τον πυθμένα, όμως δεν είναι απολύτως απαραίτητα σε ένα πρόγραμμα Υδρογυμναστικής.

       

 

Συμπληρωματικός Εξοπλισμός άσκησης 

(για μεγαλύτερη και αποτελεσματικότερη αύξηση της αντίστασης)

 

Pull - buoys


        Tα Pull - buoys (δεν υπάρχει ελληνική μετάφραση) υποστηρίζουν κυρίως το κάτω μέρος του σώματος και χρησιμοποιούνται από τους ασκούμενους για δύο λόγους:

  1. Για χαλάρωση και πλευστότητα : Εφαρμόζεται στο πίσω μέρος του κεφαλιού ή ανάμεσα στα πόδια του ασκούμενου. Το σώμα του ασκούμενου έρχεται οριζόντια και επιπλέει σε πρηνή ή ύπτια θέση.
  2. Για αύξηση της αντίστασης : Εφαρμόζεται στα χέρια ή στα πόδια του γυμναζόμενου, σαν μέσο για μεγαλύτερη αύξηση της αντίστασης κατά την εκτέλεση ορισμένων ασκήσεων ενδυνάμωσης.

 

Σανίδα επίπλευσης


        Η σανίδα χρησιμοποιείται κυρίως για υποστήριξη του πάνω μέρους του σώματος επιτρέποντας στον ασκούμενο να εκτελεί σε οριζόντια θέση, δυναμικές ασκήσεις για τα πόδια.

        Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ειδικές μπότες νερού για μεγαλύτερη αύξηση της αντίστασης και αποτελεσματικότερη ενδυνάμωση του μυϊκού συστήματος.

 

Ειδικές μπότες νερού


        Οι μπότες νερού, χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο από τα άτομα που τρέχουν μέσα στο νερό (aqua joggers), για μεγαλύτερη αύξηση της αντίστασης.

        Χρησιμοποιούνται για αύξηση της αντίστασης και της έντασης της άσκησης καθώς και για υποστήριξη του σώματος στα βαθιά νερά προκειμένου να εκτελεσθούν ασκήσεις που αφορούν το κάτω μέρος του σώματος και τους κοιλιακούς.

 

Ειδική ζώνη νερού


        Η ζώνη νερού χρησιμοποιείται κυρίως από τους δρομείς νερού για να κρατά το σώμα τους σε κάθετη θέση και να εκτελούν την κίνηση με το σωστό τρόπο.

        Χρησιμοποιείται επίσης και για την υποστήριξη του σώματος σε άτομα τα οποία δε γνωρίζουν καλό κολύμπι και επιθυμούν να εκτελούν τις ασκήσεις τους στα βαθιά νερά. Προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια και στα ηλικιωμένα άτομα. 

        Προσαρμόζεται στο ύψος του ομφαλού και η ρύθμιση του ιμάντα της ζώνης πρέπει να είναι αρκετά σφικτή για να μη χαλαρώνει μέσα στο νερό.

 

Σχοινί ζώνης νερού


        Για την καλύτερη εκμετάλλευση ενός περιορισμένου χώρου πισίνας από τους δρομείς νερού (aqua runners) χρησιμοποιείται ένα ανθεκτικό σχοινί με μια θηλιά στη μια του άκρη, για να προσαρμόζεται στη ζώνη του ασκούμενου και με την άλλη του άκρη αγκιστρωμένη στην υπερχείληση του κολυμβητηρίου. 

        Το ειδικό αυτό σχοινί, χρησιμεύει στους δρομείς, όταν η απόσταση της πισίνας από τη μια άκρη ως την άλλη είναι περιορισμένη και δεν υπάρχει αρκετός διαθέσιμος χώρος για τρέξιμο. 

        Το σχοινί επίσης, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από τους άλλους ασκούμενους με σκοπό την εκτέλεση της άσκησης στατικά, συγκεντρώνοντας την προσοχή τους πάνω στην κίνηση, χωρίς άσκοπες μετακινήσεις μέσα στην πισίνα.


 
Αναζήτηση γυμναστηρίων ανά περιοχή:
ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΑΘΗΝΑΑΙΓΑΛΕΩΑΙΓΙΝΑΑΛΙΜΟΣ
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙΑΝΑΒΥΣΣΟΣΑΝΟΙΞΗΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ
ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΑΡΤΕΜΙΔΑΑΧΑΡΝΑΙ
ΑΧΑΡΝΕΣΒΑΡΗΒΟΥΛΑΒΡΙΛΗΣΣΙΑ
ΒΥΡΩΝΑΣΓΑΛΑΤΣΙΓΕΡΑΚΑΣΓΚΥΖΗ
ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑΓΛΥΦΑΔΑΓΟΥΔΙΔΑΦΝΗ
ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΔΡΟΣΙΑΕΛΕΥΣΙΝΑΕΛΛΗΝΙΚΟ
ΖΑΚΥΝΘΟΣΖΩΓΡΑΦΟΥΗΛΙΟΥΠΟΛΗΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ
ΙΛΙΟΝΙΩΑΝΝΙΝΑΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΚΑΛΛΙΘΕΑ
ΚΑΜΑΤΕΡΟΚΑΤΩ ΠΑΤΗΣΙΑΚΑΤΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑΚΕΡΑΤΕΑ
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΚΗΦΙΣΙΑΚΟΛΩΝΑΚΙΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
ΚΟΡΩΠΙΚΥΨΕΛΗΚαλαμαριά, ΘεσσαλονίκηΛΥΚΟΒΡΥΣΗ
ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΜΑΡΟΥΣΙΜΕΓΑΡΑΜΕΛΙΣΣΙΑ
ΜΟΣΧΑΤΟΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑΝΕΑ ΙΩΝΙΑΝΕΑ ΜΑΚΡΗ
ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΝΕΟ ΨΥΧΙΚΟ
ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣΝΙΚΑΙΑΠΑΓΚΡΑΤΙΠΑΙΑΝΙΑ
ΠΑΛΑΙΑ ΦΩΚΑΙΑΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟΠΑΛΛΗΝΗΠΑΠΑΓΟΥ
ΠΑΤΗΣΙΑΠΕΙΡΑΙΑΣΠΕΡΑΜΑΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΠΕΥΚΗΡΑΦΗΝΑΡΕΝΤΗΣ
ΡΟΔΟΣΣΑΛΑΜΙΝΑΤΑΥΡΟΣΥΜΗΤΤΟΣ
ΧΑΛΑΝΔΡΙΧΑΪΔΑΡΙΧΟΛΑΡΓΟΣ

Copyright Γυμναστήρια Σ.Ι.Γ.Α. | Links