Είσοδος Μελών:

ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΑ Σ.Ι.Γ.Α.
 
 

Υγεία

Η ΜΑΧΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗΣ ΞΕΚΙΝΑ ΝΩΡΙΣ

Επιστημονική επιμέλεια κειμένου: Γιώργος Σκόλιας, MSc Εργοφυσιολόγος


- Οστεοπόρωση είναι η βαθμιαία μείωση της οστικής μάζας, λόγω της μείωσης της περιεκτικότητας των οστών σε μέταλλα και κυρίως σε ασβέστιο.

 

- Αυτή η διαδικασία κάνει τα οστά λεπτά και αδύνατα, μειώνοντας τη μηχανική τους αντοχή, έτσι το άτομο γίνεται επιρρεπές σε τραυματισμούς των οστών και σε προχωρημένο στάδιο βιώνει συχνά πόνους στο μυοσκελετικό σύστημα.

 

- Η οστεοπόρωση προσβάλει συνήθως τις γυναίκες μεγαλύτερης ηλικίας, χωρίς όμως αυτό να αποκλείει γυναίκες μικρότερης και άνδρες μεγαλύτερης ηλικίας.

 

- Τα μικρόσωμα άτομα με ελαφρύ σκελετό και τα άτομα με χαμηλό σωματικό βάρος αντιμετωπίζουν υψηλότερο κίνδυνο.

 

- Μετά την ηλικία των 50, περίπου 1 στις 2 γυναίκες και 1 στους 8 άνδρες θα εμφανίσει ένα κάταγμα που σχετίζεται με την οστεοπόρωση.

 

- Ειδικά για τις γυναίκες έχει παρατηρηθεί ότι η μείωση της οστικής μάζας γίνεται πιο έντονη μετά την εμμηνόπαυση, κυρίως λόγω της απότομης πτώσης των οιστρογόνων.

 

- Ακόμη διάφοροι άλλοι παράγοντες μπορεί να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για τη γρηγορότερη εμφάνιση της οστεοπόρωσης, συνήθειες όπως το κάπνισμα, η χρήση αλκοόλ, η κατάχρηση καφεΐνης, η μειωμένη διατροφική πρόσληψη ασβεστίου, διατροφή υψηλή σε πρωτεΐνη, (πρωτεϊνικές δίαιτες), διατροφή ιδιαίτερα υψηλή σε φυτικές ίνες και η λήψη κάποιων φαρμακευτικών ουσιών κατηγορούνται ότι δημιουργούν τις προϋποθέσεις για τη μείωση της οστικής μάζας μέσω της μείωσης της οστεοσύνθεσης.

 

- Περίπου το 2% του σωματικού βάρους αποτελείται από ασβέστιο και το 99% από αυτό βρίσκεται στα οστά και στα δόντια, ακόμη το ασβέστιο ρυθμίζει τη λειτουργία του νευρομυϊκού συστήματος και είναι απαραίτητο για την πήξη του αίματος.

 

- Η ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου είναι σημαντικός διατροφικός παράγοντας για την πρόληψη της οστεοπόρωσης.

 

- Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν την κύρια πηγή διατροφικού ασβεστίου για τον ανθρώπινο οργανισμό, καθώς το ασβέστιο που περιέχεται σε αυτά παρουσιάζει τη μεγαλύτερη βιοδιαθεσιμότητα.

 

- Για την πρόληψη της οστεοπόρωσης εκτός από τους διατροφικούς παράγοντες, ένας ακόμη σημαντικός παράγοντας είναι η σωματική άσκηση.

 

- Τα οστά αυξάνουν τη μάζα τους μέσω της εναπόθεσης μετάλλων αντιδρώντας σε μηχανική φόρτιση.

 

Η ΜΑΧΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΟΣΤΕΟΠΟΡΩΣΗΣ ΞΕΚΙΝΑ ΝΩΡΙΣ

Ηλικίες μεταξύ 10 και 20 ετών 

- Στις ηλικίες αυτές πρέπει να υπάρχουν όλες οι απαραίτητες  προϋποθέσεις για τη σωστή αύξηση της οστικής μάζας.

- Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι η σωστή πρόσληψη ασβεστίου, η σωματική άσκηση, η σωστή πρόσληψη θερμίδων και η φυσιολογική έμμηνος ρύση, ειδικά μετά την ηλικία των 16 ετών.

 

Ηλικίες μεταξύ 20 και 35 ετών

- Στις ηλικίες αυτές τα οστά βρίσκονται στη μεγαλύτερη μάζα τους και πρέπει να διατηρηθούν σε αυτή όσο το δυνατόν περισσότερο.

- Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη σωστή πρόσληψη ασβεστίου και την απαραίτητη σωματική άσκηση.

- Κάθε αλλαγή στην έμμηνο ρύση πρέπει να αναφέρεται στον ειδικό γιατρό.

 

Ηλικίες μεταξύ 35 και 50 ετών

- Θεωρητικά σε αυτές τις ηλικίες αρχίζει η μείωση της οστικής μάζας, η σωστή πρόσληψη ασβεστίου και η σωματική άσκηση είναι οι πλέον σημαντικοί παράγοντες για τη διατήρηση της οστικής μάζας.

- Εάν υπάρχουν πρόωρα συμπτώματα εμμηνόπαυσης επικοινωνήστε αμέσως με το γιατρό σας.

 

Ηλικίες άνω των 50 ετών

- Όταν μια γυναίκα βρίσκεται στην εμμηνόπαυση ο ρυθμός μείωσης της οστικής μάζας κυμαίνεται από 1% έως 6% το χρόνο.

- Η σωστή πρόσληψη ασβεστίου και η σωματική άσκηση παραμένουν σημαντικοί παράγοντες για τη διατήρηση της οστικής μάζας.

- Ο ειδικός γιατρός θα αποφασίσει για την πιθανή φαρμακευτική αγωγή.


 
Αναζήτηση γυμναστηρίων ανά περιοχή:
ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ
ΑΘΗΝΑΑΙΓΑΛΕΩΑΙΓΙΝΑΑΛΙΜΟΣ
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙΑΝΑΒΥΣΣΟΣΑΝΟΙΞΗΑΝΩ ΙΛΙΣΙΑ
ΑΝΩ ΠΑΤΗΣΙΑΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΑΡΤΕΜΙΔΑΑΧΑΡΝΑΙ
ΑΧΑΡΝΕΣΒΑΡΗΒΟΛΟΣΒΟΥΛΑ
ΒΡΙΛΗΣΣΙΑΒΥΡΩΝΑΣΓΑΛΑΤΣΙΓΕΡΑΚΑΣ
ΓΚΥΖΗΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑΓΛΥΦΑΔΑΓΟΥΔΙ
ΔΑΦΝΗΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΔΡΟΣΙΑΕΛΕΥΣΙΝΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΟΖΑΚΥΝΘΟΣΖΩΓΡΑΦΟΥΗΛΙΟΥΠΟΛΗ
ΗΡΑΚΛΕΙΟΗΡΑΚΛΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣΘΡΑΚΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣΙΛΙΟΝ
ΙΩΑΝΝΙΝΑΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΚΑΛΛΙΘΕΑΚΑΜΑΤΕΡΟ
ΚΑΤΩ ΠΑΤΗΣΙΑΚΑΤΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑΚΑΤΩ ΤΟΥΜΠΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΚΕΡΑΤΕΑ
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΚΗΦΙΣΙΑΚΟΛΩΝΑΚΙΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ
ΚΟΡΩΠΙΚΥΨΕΛΗΚαλαμαριά, ΘεσσαλονίκηΛΥΚΟΒΡΥΣΗ
ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΜΑΡΟΥΣΙΜΕΓΑΡΑΜΕΛΙΣΣΙΑ
ΜΟΣΧΑΤΟΜΠΟΥΡΝΑΖΙΝΕΑ ΕΡΥΘΡΑΙΑΝΕΑ ΙΩΝΙΑ
ΝΕΑ ΜΑΚΡΗΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗΝΕΑ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΝΕΑ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑ
ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΝΕΟ ΨΥΧΙΚΟΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣΝΙΚΑΙΑ
ΞΗΡΟΚΡΗΝΗ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΠ.ΦΑΛΗΡΟΠΑΓΚΡΑΤΙΠΑΙΑΝΙΑ
ΠΑΛΑΙΑ ΦΩΚΑΙΑΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟΠΑΛΛΗΝΗΠΑΠΑΓΟΥ
ΠΑΣΑΛΙΜΑΝΙΠΑΤΗΣΙΑΠΑΤΡΑΠΕΙΡΑΙΑΣ
ΠΕΡΑΜΑΠΕΡΙΣΤΕΡΙΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΠΕΥΚΗ
ΠΙΚΕΡΜΙΡΑΦΗΝΑΡΕΝΤΗΣΡΟΔΟΣ
ΣΑΛΑΜΙΝΑΤΑΥΡΟΣΥΜΗΤΤΟΣΧΑΛΑΝΔΡΙ
ΧΑΝΙΑΧΑΪΔΑΡΙΧΟΛΑΡΓΟΣΨΥΧΙΚΟ

Copyright Γυμναστήρια Σ.Ι.Γ.Α. | Links